onsdag 17 augusti 2016

Jag trivs med läget just nu.. För första gången (på åratal känns det som) har både min kropp och min hjärna hittat en rytm som känns relativt synkad och relativ normal. Jag blir trött om kvällen på ett sätt som jag förmodar att andra blir trötta efter en arbetsdag. Den senaste veckan har jag lagt mig när jag känner så, och faktiskt somnat utan minsta lilla problem. Att försöka se ett avsnitt av någon serie känns meningslöst för jag hinner somna. När sedan morgonen kommer stiger jag upp och även att jag är trött som få i början av dagen så kommer jag igång hyfsat snabbt. Det känns balanserat. Sen KAN det såklart bero på att det ÄR mycket i huvudet nu i början, men det känns ändå som att jag fått in en rutin. Och rutiner för mig är viktigt. 

På jobbet börjar det mesta landa, även om det finns saker som jag fortfarande kan bli snurrig av. Men jag blir mer och mer bekväm. Jätteskönt! 

Idag är en sån dag där jag känner att jag vill och behöver bara få vara. På senaste tiden har vi umgåtts en del utanför jobbet, jag och tjejerna. Och det är härligt! Men idag är en dag där jag tänker mysa av att vara ifred. En stund i alla fall. ☺️

Inga kommentarer: