tisdag 26 juli 2016

Får ju "bara" lön från Karlskrona kommun för de få pass jag jobbade i juni (dock jobbade jag midsommarhelgen) och samma ifrån Kalmar kommun - jobbar ju inte en full månad så jag räknade inte med så mycket. Men det blev bättre än jag trodde! Känns så jävla skönt! Skönt att kunna leva lite, det är trots allt en stund kvar av sommaren, skönt att kunna ge tillbaka lite till Jennie som varit supersnäll och donat åt mig. SKÖNT! Har faktiskt redan beställt mig två t-shirtklänningar (REA på HM) och en strandklänning. Jag har ju en resa bokad i höst, så jag ska snart ta mig i kragen och gå på bikini-jakt också. :) 

Denna veckan har vi haft färre barn. På både gott och ont. På ett sätt är det skönt när de är många, för det är automatiskt mer aktivitet i barnen då, mer kreativitet och mer rörelse. Men ljudnivån är såklart högre vid fler barn, det är fler barn att hålla koll på osv. Med färre barn blir det lugnare (ibland skönt) men desto mer klurigt att aktivera dom. Idag har det dessutom hängt regn i luften, så det blev inget badande idag. 🌦 hoppas på bra väder imorgon! ☀️😎 Och som sagt.. Imorgon är det LÖN! Jag öppnar så jag slutar tidigt 😁

Idag hände en sjukt rolig grej. Vi är verkligen ett gött gäng i personalen. 😂 Agnes ogillar när någon bankar i bordet osv. En av pedagogerna började göra "musik" med besticken efter maten. En annan pedagog hängde på, sen nästa..  och barnen började en efter en plinga i glasen och banka i bordet och så hoppade jag in och stampade i golvet, klappade händer och gjorde ljud ifrån mig. ALLA utom Agnes musicerade och alla gapskrattade. 😂😆 såna stunder, när alla kan gå ifrån sin roll och bara leka.. Såna stunder älskar jag! 

Inga kommentarer: