tisdag 26 januari 2016

Jag vet att jag inte kan göra allt för alla, men jag får ändå lite ont i hjärtat av alla brev jag får hem nu för tiden.

Jag skänkte pengar i julklapp, till sju olika organisationer som på ett eller annat sätt arbetar för människor eller djur. Sedan dess får jag hem tackbrev, mail, information om hur mycket just mitt bidrag hjälpt till med. Det är jättefint, särskilt fint är det att få bekräftelse på att alla de pengar jag faktiskt skänkt har gjort nytta. Men jag får ont i hjärtat, för då vill jag ge mer. Gärna massa mer. Om en ynka femhundring kan hjälpa så många, så kanske jag kan skänka en till? Fast nej. Det går inte, särskilt inte om man ska tillgodose alla de sju organisationerna som jag noggrant valde ut. Då har jag inga pengar kvar. 

När jag blir stor däremot. Då ska jag månadsvis se till att andra får sin del, när jag vet att jag själv har så jag klarar mig. Man ska drömma stort, och jag drömmer faktiskt om att bidra till att förändra världen. 

Inga kommentarer: