torsdag 10 september 2015

Idag fyller Alexandra år. Min fina älskade storasyster. Min första trygghet här i livet (bortsett från föräldrar). Hon som tog mig bakom ryggen och försvarade mig inför vuxna människor (vår dagmamma bland annat). Hon var knappt 5, jag var 2. Hon läxade upp folk åt mig, för jag kunde inte. Är inte det fint? 

Vi är varandras raka motsatser men ändå så nära. När jag växte upp sen så försvarade jag henne tillbaka, för det är så hon har lärt mig. Det finns ingen som jag älskar som henne. På riktigt. 

Hon har lärt mig viktiga saker i livet. Det viktigaste måste vara att alltid borsta tänderna två gånger i rad. Alltså, man borstar klart första omgången, sen tar man tandkräm på nytt och gör om allt. "Annars känns inte tänderna rena". Amen to that, syster! 

Älskar dig. Med med hela min själ.

 

Inga kommentarer: