tisdag 14 juli 2015

Vad jag behövde idag : 
1: Kalmar. En liten shopping, med betoning på liten. Jag ansträngde mig, för att unna mig. Men nej. Ett par sneakers, en mobilladdare (fel sort, Malin fick köpa den av mig efteråt. Klant). Jeansjacka till Alfreds födelsedag. Fick leta satan, vad som helst duger nämligen inte till damen. Ska det vara så ska det! Till slut fann jag en, och jag kan knappt vänta tills jag får sy den. Han kommer bli så glad! 
2: alkohol. Som fan. Jag föreslog till och med tequila. Vi ska bli fulla ikväll, troligtvis sista gången i VÅR lägenhet. Den vi båda vill bort ifrån, och den vi båda får ångest av att vara i. Men ikväll blir vi fulla, för att börja packa och dona imorgon. 
3: Malins mamma. Hon var inte hemma. Jag hade behövt henne annars. Men vi hälsade på min mamma istället, och det var nog minst lika behövligt. 
4: musik. Hårdrock är min grej, inte Malins. Ska vi någonstans mötas på halva vägen (vissa av mina låtar går hon med på) så blir det antingen nicki minaj eller maskinen. Så passande att maskinen släppt ny skiva. 
5: Kvällsdopp med öl. Även det för sista gången, i alla fall på detta stället. 
6: färga håret. För att jag behövde det, bara. 
7: elgitarren. För att jag har saknat den, bara. 
8: sova "hemma", som numera inte alls är hemma. Vi ska sova i vår lägenhet. För sista gången, jag kan inte tänka mig annat. Här vill vi inte vara, här ska vi inte vara. Men på något sätt känns det mysigt ikväll. Man blir liksom lite känslig, man ser tillbaka, man tänker.. 

Vi har haft det ganska bra ihop, trots allt. Ibland har vi hatat varandras idéer, trams och faktiskt varandras närvaro. Men det är ibland, det. I det stora hela har vi trivts ihop, hon och jag. Och tänker man på hur vi lärde känna varandra så är hela vår historia ganska charmig. Hon var livrädd för mig i ett halvår och vågade inte träffa mig. Jag förstod aldrig varför hon och jag alltid "gick om" varandra. Jag påpekade alltid så synd det var att Malin alltid hann åka innan jag kom, vilken otur! Det var inte otur, hon ville inte. ;) Idag är vi så mycket mer än vad vi var då. Vi är olika. Vi beter oss olika, vi fungerar olika. Men vi har ett popcorn på foten, som gör att vi alltid kommer att ha varandra nära. Och det vill vi. 

Slut på känslosnack. Back to färga hår. 

Inga kommentarer: