måndag 4 maj 2015

Ny kurs och äntligen är ledigheten över. Fast med blandade tankar. (Jag är nog aldrig riktigt nöjd, men jag försöker). Vi har lite nya grupper, men jag är nära alla ändå, så jag klarar mig. Men, dagens bästa : det stod på schemat att vi ska ha workshop i musik nästa vecka, och vi diskuterade att det troligtvis blir nåt seminarie över livesändning. Den enda som ballade ur var jag i min fantasivärld, som sa att vi kanske skulle få åka till vårt fina musik-Växjö och få träffa våra andra musik-kompisar. Man är kanske inte så sugen att lägga 300kr på det, men bara tanken på att kunna gå ner i källaren med de bästa jag har och röja järnet får mig att kunna betala det dubbla ;) så började kursintro, och läraren sa "musik-gänget, ni kommer dessvärre behöva ta er till Växjö om en vecka, men GIVETVIS betalar skolan för kalaset". Jaaaaaaaaa!! Bra start på veckan, kände jag. Så allt annat som är dåligt denna veckan får inte ta så mycket plats, för ny SKA det som är bra väga över. Har haft intensiva och energikrävande veckor nu ett tag, är det inte skolan så är det annat (som andra skulle sagt att jag väljer själv) som tar upp min tankeverksamhet, vilket i sin tur äter lite energi. Men nej, jag ska försöka vara positiv nu. Och hoppas på att vi faktiskt hinner gå ner i källaren och spela, annars rasar väl hela kursen för aggebagge ;) 

Inga kommentarer: