tisdag 12 maj 2015

Bra dag, faktiskt. Igårkväll tog jag en halv godnatt-medicin och sov hela natten, och på bussen imorse. Åkte till skolan frivilligt - Jag och panda blev klara med en uppgift som ska in om över vecka (så långt fram i tiden har jag aldrig vart) och renskrivit morgondagens seminarie. Vi är sjukt effektiva när vi väl bestämmer oss :) 

Har ett litet popcorn som fyller 25 på fredag med, där jag haft "problem". Beställde en världs-present som jag VET att hon vill ha, och som hon hade älskat! Men, den var alldeles för stor. Det var en ring, och är den alldeles för stor för mig så är den ALLDELES för stor för Idas små smala fingrar. Jag blev bitter, för den har hon velat ha, och hon blev glad av den, trots att hon förstod sen att hon inte skulle få den. Fanns inga mindre heller så jag fick snällt skicka tillbaka. MEN! När jag var som mest tjurig så ringde Ida och vi pratade allmänt, och vi kom in på tygmärken som vi NÅN gång ska köpa. Då köpte jag henne två ryggmärken. Det fick bli det näst bästa. Men det blir bra, det med. Ish. :) 

Och eftersom idag är en bra dag, som både vart effektiv och BRA, så har jag ätit sushi med Malin och nu tar jag en öl till Beck.

Och så slog det mig innan att Mårten kommer hem idag, och jag blir ännu mer glad då. Mer om det en annan gång, men av olika anledningar har jag vart extra saknig och faktiskt lite klängig på Mårten den senaste tiden. Det finns skäl som sagt, men ändå värt att ursäkta lite. Jag brukar sakna honom lite - ibland. men jag brukar inte ha ångest när han åker iväg, vilket jag hade sist. Men så fort jag vet att han (och alla andra jag bryr mig om) är inom räckhåll så blir jag lugn. 

Inga kommentarer: