måndag 27 april 2015

Tenta. Omfattande tenta - max 7 sidor. "Skapa ditt eget fritids" och även "släng in lite konflikter osv". 7 sidor. Dröm, för en sån som mig, som älskar att skriva. Men så har vi det här med att referera. Det jag hatar.. Men som man alltid måste. "OKEJ, AS, jag SKA!" 

Men denna gången. Faaaaan, man kan ju skriva i en evighet. Herregud. Skapa ett
Fritids - där jag är både fritidslärare och lärare på skolan i ämnet musik. Fine. Skapa lite konflikter - fine. LÖS konflikterna - INGA PROBLEM. Men så till den här jävla litteraturen. Jag HATAR att TVINGAS referera! Jag har skrivit en bra story som faktiskt inte BEHÖVER nån jävla referens. Men jag MÅSTE. I onödan. Och då får jag problem. 

Var på "möte" idag. Frivilligt. Fröken sa "försök att inte vara så specifika i hur fritids ser ut, vad för färg gardinerna har är inte alltid relevant". 
Fast jag har beskrivit det. Gardiner, väggar, möbler - ALLT. För att sån är JAG. "Finns det en poäng på ditt specifika beskrivande så behåll det, annars sudda". 
Okej. Jag har alltid en poäng. Här suddas ingenting. 

Ge mig en dag till, så. Eller två. Jag är på gång. Jag kan bara inte skapa ett fritidshem; OCH ordna en vettig personal OCH en vettig verksamhet på en kvart. Helt omöjligt. Men ge mig en dag. Eller två. ;) och ett par öl. Jag är inte så krävande. 

Inga kommentarer: