onsdag 25 februari 2015

Alltså, jag vet inte om det är stress eller oro eller vafan det är, men jag har ont i magkatarren och mår sjukt illa. Fick spy innan men det hjälpte inte. Jag (som faktiskt sällan stirrar upp mig för sådant här) tror att jag är nervös inför imorgon. Det är inte alls alla som prickar allt i en undervisning under bevakning och jag tror det stör mig lite att jag fått vänta så länge som till sista dagen. Alla andra förutom jag och en till har redan fått visa upp sig, men vi är sist ut. Och anledningen till att jag stirrar är nog att jag tänker OM jag kuggar, när ska jag göra om det då? Min praktik tar slut imorgon. Det är både skönt och inte skönt. 

Mina idéer har stått stilla ett par dagar. Jag spottar ut idéer på papper, men sen när jag vill "knyta ihop" så är inte den röda tråden tillräckligt tydlig enligt mig själv. Nu har jag en plan, och JAG känner att lektionen i sig är bra (så länge eleverna är aktiva), men om det är vad bedömningen vill ha så är jag inte bergis. Jaja. Ska försöka sova och få bort illamåendet. Och tänka att det som händer händer. Lyckas jag vara lugn imorgon så att jag inte missar någonting viktigt så kommer jag i alla fall vara nöjd med mitt, oavsett vad betyget blir. 

God natt. 
Hälsade på denna donnan innan förresten. Jag bad henne lägga sig på mig och hon valde att ha huvet på min rumpa. 

Inga kommentarer: