tisdag 16 december 2014

Nailed it!

Det var det, det. 
Piano - check! 

Jag valde G-nivå denna gången, för VG kändes för svårt att hinna sätta på så kort tid. Eller tiden är det väl inget fel på, men eftersom allt har vart så packat nu på slutet har man fått prioritera tiden väl. Idag skulle vi spela tre låtar, varav en låt är med bossanova-komp alternativt tango, och den andra rock-komp alternativt blues, och den sista "the rose" spelas med vanligt fingerspel så att säga. 

Bossanova är jag faktiskt hyfsad på, och har vart sen vi lärde oss det. Rock/blues är jag helt okej på, men har svårt ibland att snabbt ta mig tillbaka till start-ackordet. The rose har jag satt sedan dag ett, den med. 
När jag övade en stund innan tentan så gick det inte som jag ville i blues-låten. Väl på plats satte jag det perfekt! Och magistern sa "du avslutade med ett C, skitsnyggt!" Jag erkände att det inte var meningen, jag slant. ;) fortfarande snyggt, tyckte han! Allt satt, och efteråt sa han att jag gjort en enorm resa här. "Du är väldigt duktig, och jämför man med dag ett så har din utveckling gått oerhört fort! Håller du inte med?" 
Som alla andra har man ofta svårt att ta till sig sådant, men här var jag faktist inte sen med att hålla med, det måste jag. Jag har aldrig i mitt liv spelat piano, och ser man det så, så jo. Då har jag kommit väldigt långt. Jag älskar piano och jag har lätt för att lära mig. Mycket på piano är dessutom mer logiskt än gitarr, trots att gitarr är det som känns som mitt huvudinstrument. 

Skönt att det gick vägen. Nu andas jag ut på en grej till och försöker samla kraft till att sätta gitarrtentan på torsdag med!

Inga kommentarer: