tisdag 25 november 2014

Sömn

Inatt har jag sovit. Somnade strax efter 23 tror jag, och sov till 5.30. 

Idag är det ensemble vilket jag älskar! Redovisning efter det. Det blir långa dagar eftersom vi sällan är hemma innan 17, även de dagar vi kan åka hem vid 14. det tar en stund. Men det är värt det. Den 18/12 är musiken slut, och det ger mig ångest. På riktigt. Jag vill inte att det ska ta slut. I januari sen ska jag ut på praktik. Inte på fritids utan som musiklärare. Det skrämmer mig lite. Jag älskar det här, men om jag är redo att undervisa vet i fan.. Jag vet att jag inte är redo att sätta betyg på barn, men det ska jag få prova på det med. Usch. 
Det som är mest tråkigt under praktiken är att jag inte får träffa mina klasskompisar. Det är ett jävla tjat, jag vet. Men jag vet inte hur jag nånsin senare i livet ska kunna ha en fungerande vardag utan dom. Hela klassen är underbar, men den lilla grupp jag är med i musiken har fört oss så nära man bara kan komma, och utan dom hade jag nog inte upplevt det här alls lika kul. Vi är likadana, allihop. Givna esteter med samma humor och samma tänk. Jag hoppas att resterande tid av min utbildning går långsamt. 

Inga kommentarer: