söndag 30 november 2014

Jag mår bra av små gärningar. Har vart och julhandlat lite med mamma, Håkan och Fia. Handlade mest några klappar till mig själv, EN klapp till mamma. Sen när jag precis förbannat hur dum man är som alltid gör sådär, så ser vi en kvinna utanför rusta. Som sitter och fryser med en filt över benen. Säger "hej" till alla, men ber inte om någonting. Jag hade inga pengar löst, så jag bad mamma ge mig. Hon hade bara 50kr men alla människor i Sverige idag klarar sig utan 50kr. Så jag gav den till kvinnan. Och hon visste inte vad hon skulle säga. Hon knäppte sina händer och log åt mig och mamma och det enda hon fick fram var "oh. Thank you. Thank you." Sen tog hon den knappt. När vi kommit bort till bilen vände jag mig om. Då vinkade hon. Så glad. 
Tänk vad den lilla pengen kan göra för någon som behöver den mer än vi. 

 

Inga kommentarer: