söndag 19 oktober 2014

Tvättar och smiskar pianot. Alltså, egentligen är jag duktig på piano. Eller jag tror det. Eller jag ÄR det, om jag får göra som jag vill. Men det får jag såklart inte när jag examineras. ;) egentligen hade jag velat ha fler undervisningstimmar för 45 minuter i veckan (plus flera veckors "inställt piano, öva hemma") är för lite. Jag är så glad att jag fick tag på ett keyboard så att jag kan öva. Jag är medveten om att jag hängt med dåligt på lektionerna, jag är i andra tankar på pianot och spelar fritt medan magistern pratar. Men det är sådan jag är, jag älskar musik och jag älskar att spela! 
Det håller långt att vara praktiskt lärd och kvick i fingrarna, men ska jag undervisa kids i världens viktigaste ämne så har jag en känsla av att jag får sparken om jag skulle mörda noter och skita i teorin. ;)

Och mitt mål är att bli världens bästa lärare. Då måste jag slita. 

Inga kommentarer: