torsdag 11 september 2014

Man känner ju själv när man tagit sig vatten över huvudet, eller hur? Jag KAN ha gjort det, men det känns inte så tokigt ändå. Det är gitarren.. ;) alltså. Klassen delas ju upp i grupper utefter vad vi kan/vilka instrument man behärskar osv. Jag satte mig i nybörjargruppen på gitarr, för jag vill lära mig allt från början. Grejen är att det är FÖR basic, märkte jag idag. Och då fick man gå över till nästa grupp. Där var det FÖR svårt. "Ehm, kan ni alla spela en blues-skala för mig? På tre. Ett, två, tre!" Ehm. Jag kan inte. "Jodå, försök!" Alltså. ;) nej. Men man får kombinera vilka grupper man vill så jag tänker fortsätta med vattnet över huvudet och bli asbra! Lära mig plock på riktigt, och skalor, barre OCH.. Solon. På elgitarr. Japp. Detta ska jag klara! Kan meddela att skalan jag inte kunde spela på lektionen innan, den kan jag nu. För nu har jag tränat. :)

Inga kommentarer: