tisdag 2 september 2014

Första skoldagen avklarad. Det kändes bra! Så fint att se en liten del av klassen i alla fall, och så fint att den lilla delen av klassen är lika flippade ;) vi har övat puls och rytm idag, kort lektion med mest information och små praktiska övningar. Skitkul! Det kommer bli skitkul! Vi kommer minsann få lära oss både det ena och det andra och framförallt kommer vi få NYTTJA både lokaler och instrument de gånger vi inte kan (vill) åka hem direkt. Ska bli riktigt kul!

När jag kom hem var två av mina Ronneby-kompisar här. Trevligt med spontanbesök, men inte så trevligt att det berodde på att den ena mådde dåligt. Sjuka magsmärtor och akutbesök. Skönt att ha nära så att man kan följa med snabbt när sådant händer. Emellan akutbesöken har vi legat under mitt tunga täcke och utövat rekreation.

Och så har jag pratat med min lärare om min sista lilla plan i höst. Och det lutar åt att jag ska kunna ta mig iväg för en veckas semester även om det är en dum tid att åka på. Jag ska pussla ihop det. Så länge jag sätter skolan först, tänker jag. Och tänker jag så, så lyckas jag nog få till det.

Inga kommentarer: