måndag 11 augusti 2014

När jag hade duschat imorse la jag mig på spikmattan och slumrade. Så skönt. Skulle försöka fortsätta slumra vidare i soffan men där tog det stopp.

Har varit på hjälpmedelscentralen och provat ut täcke. Det fanns kedjor, bollar och fiber. Jag valde det tyngsta kedjetäcket. 10kg. Sjukgymnasten pratade mycket om rastlöshet vid sovtid, tankar som snurrar osv. "Känner du igen det?" JA. Tyngden är det som ska ge mig lugn, och jag upplevde att jag kände mig "nedtryckt" i madrassen. Och det är nog det jag behöver. Så ett sådant ska jag få! Hon trodde också att just kedjor skulle passa sig. Det är tungt som fan, och osmidigt. Men skönt! Jag kommer antagligen inte kunna dra täcket ända upp till hakan alla gånger, för då tror jag att det kan bli panik-liknande känsla över bröstet. Men i övrigt hoppas jag stort på det här.

Inga kommentarer: