söndag 24 augusti 2014

Åhåå. Häromdagen började min lillebror göra reklam för allt han vill sälja av sig ; förstärkare, mixerbord och diverse grejer till gitarren. Jag har inte plats, annars hade jag köpt skiten för någon gång kommer jag vilja ha det. Istället frågade jag ut honom (han som kan) om vad det är för en akustisk gitarr jag vill ha. Han satte en i mitt knä och påtalade att den enda skillnaden på våra akustiska är strängarna. Jag vill åt den stålsträngade. Han sa att den inte var till salu. Jag köpte inte det.

Jag tog den, spelade, tjatade att det är JUST detta ljudet jag vill ha, i JUST en sådan här gitarr! Man kan dessutom plugga in den till förstärkare om man vill.

Efter två timmar (tjatig syrra som spelade sönder sina fingrar) sa han OKEJ. Köp den. "Jag spelar sällan på den och när jag väl ska lägga pengar på en ny akustisk ska den vara svart."
Åhåå. Fina lilla lillebror. Jag har bara "lånat" hem den, men kommer fråga snällt ett par gånger till om jag kan få köpa. Vill inte att han ska ångra sig bara för att jag är dryg. ;)
Men fuck, vilken skillnad på gitarr! Den är helt jävla lovely!
Till och med mamma tyckte jag skulle ta hem den. Fy fan. NU ska jag bli grym!

Inga kommentarer: