tisdag 8 juli 2014

Jag kan omöjligt förklara för andra eftersom jag har svårt att förklara för mig själv. Att inte ha koll är bland det vidrigaste som finns..

Vad jag vet är : att jag inte kan förklara ordentligt.

: att vissa (som känner mig väl) lyckas läsa mig och därmed får en uppfattning, som ibland gör att det är lättare för mig att förklara det jag inte kan förklara. Rörigt, men så är det, kort beskrivet.

: att jag reser mig upp, skakar av mig och så faller jag igen. På samma ställe. Det är en förklaring i metafor, men det framgick säkert.
I detta fallet gör det inte ont att falla, jag är okej med att falla. Men jag erkänner att jag helst hade stått upp, utan att falla. Men, igen - om jag inte kan stå upp så faller jag hellre än att stå på kanten och svaja.

Hur rörigt kan man egentligen göra detta i skrift? Ungefär lika rörigt som i tanke, tal och handling.

Jag står upp och jag mår bra, det är som sagt ett annat sätt att förklara nåt som inte går att förklara. Varken jag eller någon annan blir klokare, men det känns bra för mig själv att plocka ur något rörigt som jag grubblar på, för att kanske någon gång förstå mig på min egen hjärna.

Jag är nöjd såhär, om det är här jag faller.

Inga kommentarer: