tisdag 10 juni 2014

Sån där hyper har jag inte upplevt på länge. Hyper - ja. Men inte hyper-hyper. Fruktansvärt att prova med allt och ändå inte komma till ro. Pirr i benen, bara det är obehagligt as fuck. Och så tusen funderingar, i en hjärna som aldrig är lugn.

Försökte med allt. Verkligen allt. Telefon-nattning, där bara den ena somnade. Jag la på, spelade mobil-spel. Brukar tröttas ut lite då i alla fall. Fast icke.
Satte igång musik. I TRE timmar! Icke. La mig framför tv:n. Icke. Hämtade min piggiga boll. Icke.

Gav upp vid 5. Kollade tv utan att ens försöka sova. Somnade nån timme vid 8-tiden och sen vaken igen.

Yoda säger att läkare till barn med samma bekymmer brukar säga att "sömntåget" inte har kommit än när man ligget och vridet sig ut och in. Mitt tåg var ju uppenbarligen inställt. ;) men jag är pigg ändå.

Ska ner i tvätten, Sen dricka en öl och promenera in till stan. Jag överlever.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju strejk! Men du, meditera eller prova avslappningsövning? Kamomillté? Puss Ale