måndag 26 maj 2014

Mammas möhippa blev fantastisk!
Vädret var piss till en början, men det gick ingen nöd på oss!

Först vägrade hon följa med. Jag föreslog att jag skulle gå in och prata med henne innan, för hon gillar inte sånt här. Hon ville inte följa med. Inte alls. Till slut gav hon vika och tillsammans hade vi picknick i Alexandras vardagsrum. Hur mysigt som helst! Jag hade fixat ett musikquiz som hon fick svara på, med låtar hon känner till. Hon var jätteduktig :) jag klämde in en låt med w.a.s.p på djävulskap. Hon gillar inte sån musik och har därmed ingen koll. "Du får 5 poäng om du sätter både låt och grupp."
Hon funderade.. "Hm. Det är inte kiss. Inte black sabbath. Kan det vara wasp?"
Haha, jag fick ett asgarv av ALLA, för tydligen såg jag lika förvånad ut som om påven hade klampat in. ;)

Sen drack vi skumpa i Brunnsparken när vädret blev fint, och sen gick vi på spa. Sen restaurang. Sen sov vi på hotell. Mammas dag blev precis som hon hade velat, och hon njöt för fullt. Fina mamma. <3

Igår åkte jag spontant in till hyena, slängde oss i soffan med ett par folkisar och kollade valvakan.
Usch så hemskt. Först kom glädjen över FI och deras framgång! Men vi hann knappt jubla förrän verkligheten om att SD klättrar förbi slog oss i ansiktet. Tillsammans med flera andra främlingsfientliga partier.
Man blir ledsen. Jag fattar inte.

Jag känner skam över er alla som ordnade detta, men samtidigt känner jag stolthet över alla som gick emot! Det är nu kampen börjar på riktigt, och helt plötsligt förstår jag hur viktigt det är att den "extrema" vänstern fortsätter vara extrem. Det är för min, din, och alla andra människors skull. Tänk på det.

Inga kommentarer: