söndag 20 april 2014

Mina barfota-fötter är smutsiga och jag behöver duscha. Hela jag.

Vi blev så upptagna här. Malin behövde påbörja en tenta som hon upplevde jobbig, och efter att vi gjort tankekarta, läst högt ur boken och låtit ordbajsarn (jag) spotta ut en massa ord så har hon faktiskt kommit en bit.

Det är så konstigt. Vi läser två helt skilda program - hon läser till undersköterska och jag läser till lärare. ÄNDÅ har man stor hjälp av varandas hjärnor och varandas lugn.
Jag satt med en tenta en gång, Malin hade inte en aning om VAD. Men när jag fick panik så satte hon sig jämte och började rabbla sånt som jag pratat om innan, sånt jag KAN och tycker OM, men som står stilla när det väl gäller.
Så var det nu. Jag har ingen ANING, men det jag kan är att babbla och lugna henne.
Det går framåt. ;)

Inga kommentarer: