måndag 10 mars 2014

Idag behövde jag Yoda. Inte till nåt speciellt, egentligen, mer än det här med att jag behöver få ur och fylla på utan att be om det.
Jag lyfter alltså lite på locket och så fyller jag på. För hon är faktiskt sån, hon är typ luften i mina lungor. Och ibland behöver jag henne utan att jag behöver det.

Mårten duttade rödvin i hennes läxbok och jag fnittrade. Nästan som om jag medvetet vore delaktig. Jag fick min hämnd på bussen hem. Surfade in på nätet på en smockfull buss och ALLA lär ha sett HENNES google-sökning på MIN telefon. På tatuerade kvinnliga könsorgan.

Och när jag tänker efter så gör det ingenting. Vad gör en vinfläck vs en tatuerad muff om 100 år?

Jag behövde bara lite Yoda och lite prata-utan-nåt-syfte. För det är skönt. Och hon är fin. Och snart - SNAAAART - ska jag rista in henne på min kropp för alltid, just därför. Jag har valt placering och hur det ska se ut. Inte för att jag nånsin behöver påminna mig om vem hon är eller varför - utan mer för att hon förtjänar att vara där. För alltid.

Inga kommentarer: