tisdag 1 oktober 2013

Ringde vårdcentralen klockan 15.15 och fick tid klockan 15.30. Trots min läkarskräck gick jag dit SJÄLV!! (jag bara utvecklas mer och mer i mig själv, ser ni det? ;)) Blodprov och så lyssnade de på lungorna. Det lät "bra", hur det nu kan göra det med mina trånga andningsvägar! Men jag fick cocilliana. Frågade specifikt om man kan mixa det med concerta och det skulle inte vara någon fara? Jag har nu lagt ut 1500:- på mediciner på 4 dagar. Känns GREAT, jag menar : som student har jag ju inte alls annat att lägga pengarna på! Bööh! Jag överlever. :)

I alla fall - jag som tidigare gått på tradolan för min onda axel har inte petat på en sån tablett sen jag fick ADHD-diagnosen. Jag ansåg att DEN medicinen var mer prioriterad eftersom man inte bör blanda dessa preparaten. Jag har aldrig vart beroende av tradolan och jag har aldrig tagit stora doser, så att lägga av med det var inga problem. Trots min onda axel och handled.

Idag däremot, när jag tog en shot cocilliana så kom den DÄR känslan, den härliga, pirriga, lugna känslan.. Den känslan känner jag igen. Skönt. Och hostan har redan blivit dämpad en aning. Hoppas jag får sova inatt. Innerligt! Tänker plugga imorgon bitti, promenera och om jag hinner ska jag pallra mig ut till Angélica. Är saknig på henne och egentligen har vi date på torsdag, men två dar på raken gör mig INGENTING när man är saknig på sin bästis. :)

Lagat fetaost-biffar för första gången i mitt liv, det blev svingott!! :) sallad och tzatsiki till det. Nytto-tjej! ;)

Och Anne Sandberg - jag vet att du läser. Jag saknar dig, har nog aldrig saknat dig såhär! Kan vi ha fredagsmys snart? <3

1 kommentar:

Anne Sandberg sa...

Jag läser alltid vad du skriver hjärtat ❤️ Snart så ska vi träffas jag lovar !! Puss