fredag 30 augusti 2013

Bah! Farit omkring och donat, fixat busskort, köpt nya septum-smycken (jag som ALDRIG bryr mig om vad folk tycker känner att jag vill se anständig ut på skolan i fint smycke), handlat kollegieblock och pennor och skit. Kört mitt sista pass på jobbet idag med. Vemod och ja. Men jag kommer ju ha bra möjligheter att hälsa på! :)

Flyttat upp massa skit på vinden och asat ner en massa skit som ska kastas. Helt mör. Ändå har vi inte slitit SÅ hårt! Pausat med vin. Och kaffe. Och cigg.

Tömde min brudkista och fann mycket kul. Gamla dagböcker. Brev från en gammal kompis som jag haft bra och intensiv kontakt med under flera års tid. Hon och jag "lärde känna" varandra genom Johan och johan lärde känna henne genom internet. Efter det var det hon och jag som hade kontakt, via mail, brev och telefon. I flera år! Och vi hade en nära relation, vi pratade om allt! Sen flyttade hon och vi tappade varann. Synd, har tänkt mycket på henne genom åren.
Och så fann jag en massa brev och foton nu ikväll. Tog en chansning på eniro. Hon har Sveriges vanligaste namn så jag skickade ett SMS på en chansning. Träffade rätt! :) såå kul! Hon blev jätteglad och jag inser nu hur många år vi inte haft kontakt. Sånt är kul! Nu kommer vi bergis höras med jämna mellanrum igen! :)

Inga kommentarer: