fredag 26 juli 2013

:)

Var på röntgen igår med handleden. Det gick bra, fast när den vrids i så konstiga lägen så känns det verkligen! På ett sätt hoppas man ju att de hittar nån förslitning eller så, bara så att man vet och kan göra nåt åt saken.

Idag ska jag sola fläsket igen. Hittills är det fantastiskt väder på min semester! I två dagar har jag funnit fokus (trots små springande barn kring benen) och legat på en filt och läst bok. Jennie har dragit ner mig i Grey-träsket så nu är jag med fast i snuskboken! :) helt sjukt, jag har TVÅ böcker som ligger halvlästa på mitt sängbord, de är bra men jag har inte tillräckligt med fokusering för att klara av dom för tillfället. Så tog jag en femtio nyanser-bok och föll pladask (såklart, det har ju alla gjort ;)) och har redan läst halva! Det är till och med så att jag redan har lite panik över att jag inte hinner få del 2 när jag är klar med ettan. :) doktorn säger att jag ska öva på att läsa mer, för egentligen tycker jag om det. Och det tränar mig att kunna koncentrera mig.

Jag har faktiskt gjort fler saker som de har sagt att jag ska göra så att jag övar och doktorn har alla redan skrivit i mina papper att jag har en enorm vilja och att jag visar tydliga tecken att jag VILL kunna hantera mig själv och mina svårigheter själv, i den mån det går. Typ. Och du vill jag. Känner mig duktig då. Igår satte jag (för första gången på evigheter) över pengar på mitt sparkonto. Det är inte till nåt sparande utan bara för att jag ska ha en livlina där när de andra pengarna är slut. Måste försöka bli bättre på det. Och när jag gör såna små små saker känner jag mig duktig. :)

Inga kommentarer: