fredag 22 mars 2013

Alla som känner mig vet mer eller mindre att jag inte gillar att fylla år, att bli äldre osv. I vanliga fall gillar jag uppmärksamhet, men sådan typ av uppståndelse hatar jag!

I alla fall. Kommer till jobbet. Det står ett litet diskret paket på mitt bord. Folk gratulerar och gör det med respekt. Jag tjatar ju om att jag är 22 tills jag dör och jag har förklarat för alla jag känner att jag säger så för att jag på riktigt inte vill bli gammal och att jag har lite ångest över det. Jag har fått "Grattis på 22-årsdagen" hela dagen. Av hur många som helst! På jobbet, samtal, SMS, på Facebook.. Jag har fått kaffe serverat hela dagen, JAG har fått välja musik. Såna gester och gratulationer kan jag faktiskt utstå med, så länge man inte pratar om min ålder. Så länge jag är 22 är allt frid och fröjd! Och jag ÄR 22. Tills jag dör.

Pappa ringde nu, han vill bjuda på födelsedagsöl på Stars. Sån gratulation kan jag med utstå med ;) sa det till honom : "väldigt lätt att se om jag är din dotter på riktigt - erbjud öl och se vad svaret blir. Är det positivt är jag ditt barn" ;)
Efter Stars har jag bestämt bio med pappa och hela familjen Bernbo.

Trodde aldrig jag skulle säga det men det har faktiskt känts okej att fylla 22 idag!

Inga kommentarer: