tisdag 26 februari 2013

amen to that!

Jag är en tjej som ska ha sista ordet, jag är en tjej som går i taket när folk uttalar sig som om de vore utan IQ, jag är en tjej med skinn på näsan och som står för allt jag säger och tycker, jag är en tjej som har OERHÖRT svårt att respektera folk och deras åsikter om de inte är som mina. Alla dessa punkter hänger mer eller mindre ihop och skapar ofta en obehaglig stämning. Men jag KAN inte respektera åsikter som ÄR utan IQ, det är min rätt som både kvinna och människa att få uttrycka mig! Folk som känner mig och som vet hur jag fungerar vet vilka diskussioner som de bör undvika - de jag inte ger mig en sekund i. De som INTE känner mig lär sig snabbt eftersom mina åsikter speglar en väldigt stor del av hela min personlighet. Får jämt höra vilken bitterfitta jag är, för det verkar vara folks enda argument mot någon som verkligen HAR argument! Jag kan ta hela den här bitterfitte-grejen, jag har hetat bitterfitta sen jag var 16. (Tydligen är man bitter för att man har starka åsikter, särskilt om det gäller feministiska åsikter) jag är inte bitter, jag är cool. är stolt över den jag är och det jag tycker - ingen som helst nytta att försöka ändra på. Frågor på det?

Inga kommentarer: