torsdag 13 december 2012

Suttit i syrrans soffa och myst och pratat om kvinnors rätt, bögars rätt, MÄNNISKORS rätt.

Ibland blir jag riktigt taggad av mina egna åsikter! Jag är stolt att jag tycker som jag tycker, jag är stolt att jag STÅR för det jag tycker, jag är stolt för att jag aldrig låter någon ändra på det jag tycker!

Jag fick höra härom dagen att "så som du resonerar är det inte ett jämställt samhälle du vill leva i, du vill att kvinnor ska ha övertag."
Eventuellt kan mina åsikter tolkas så och eventuellt är det lite så jag också menar. Vad är det som INTE är jämställt i att kvinnor ska få ta samma plats som männen har fått ta i tusentals år? det är väl jämnt och fint om vi byter plats lite? Sen, när ytterligare 2000 år ha gått - då kan männen ta ett kliv fram. Men vi backar inte. Dom kliver fram.

grejen med hela kvinnohetsen för mig är att kvinnor alltid fått tiga och stå tillbaka. De får såklart sitta hemma i soffan och tycka - men där tar det stopp. Inte för mig. Jag önskar att det hade bott åtminstone en LITEN feminist i varje kvinna.
Jag har lärt mig att man måste skrika för att höras och man MÅSTE slå sig fram för att synas. GÖR DET! Skrik, slå tillbaka!

Jag vägrar acceptera en värld där man minskar en människas värde på grund av dess kön eller läggning eller what ever. Jag vägrar vara tyst.

Jag tänker tjata om det här tills jag dör, vilket innebär att jag inte är klar på långa vägar.

Kvinnor kan.

Nu ska jag ta mina feministiska åsikter och lägga mig. :)

Inga kommentarer: