söndag 30 december 2012

Jag såg mamma kyssa rock'n'roll. ;)

Farit omkring idag, som vanligt. Men jag trivs.

Efter att Tobbe och jag, svärmor och simon handlat åkte jag hem till Jennie och Mårten och parkerade mig i soffan, gosade ner mig medan Mårten hämtade thaimat.. mys. Albin hade fått en elgitarr med förstärkare så vi startade ett band. Han fick välja namn på bandet och valde "jag såg mamma kyssa rock'n'roll". Låten vi spelade döpte han till "zombiestyle". Känner mig stolt. Det här med att vara gudmor innebär ju att man ska lära kidsen om den kristna tron men jag har ingen kristen tro så jag lär honom det JAG tycker om och det JAG tycker är viktigt. Typ musik, vilka ord som är inne att säga, hur man gör rock'n'roll-tecknet, hur man headbangar, att man säger putz istället för puss osv. Allt det där kan han. Och då har jag gjort NÅNTING. :) även om allt inte alltid är bra, ibland är det hyss. ;)

Jag har känt de senaste gångerna med Jennie att jag inte vill åka hem, vill bara gosa upp mig och stanna där ett tag.

Nu har jag Malin hemma vilket inte är så tokigt det heller, hon färgar mitt hår, klipper mig och så ska jag måla naglar och stöka inför morgondagen. Då blir det nyårsfirande i Skåne med Tobbe, Simon och danne, vi firar hos storebror Bernbo detta året. :)

Här har jag inte tid att sitta nu, nu ska jag tvätta ur färgen och dricka upp min drink!
Hörtz imorgon ;)

Inga kommentarer: