fredag 30 november 2012

Ungen är vurtz! Albin kommer hem, jag frågar :
Är det välling i denna burken?
Albin : tror inte det.
Jag : what?! Asså jag gav Alfred det..
Albin : åt han det? Då var det nog välling. ;)

En stund senare..
Albin : man fick dansa på kalaset om man ville.
Jag : gjorde du det då?
Albin : ja. Körde gagnam style.
Jag : men NEJ, du FÅR inte dansa den!
Albin : va? Varför inte det?
Jag : för jag hatar den, den är skittöntig!
Albin : nej du, den är jättebra! Nu tar vi fredagsmys :)

Och så en stund senare..
Albin : ta gärna en pepparkaka, jag har bakat idag!
Jag : har redan tjuvsmakat..
Albin : men hallå, det får man inte!
Jag : du sa ju nyss att jag fick smaka?
Albin : ja just det..

Goa unge! Precis lärt honom att säga Putz istället för puss och "vuuurtz" när nånting är bra. Det är det nya - vi håller på som fan på jobbet. Han lovade mig att sprida detta vidare på skolan ;)

Inga kommentarer: