onsdag 29 augusti 2012

Ynklig. Som en förkyld man, ungefär.

Detta suger verkligen! Monsterförkylningen.. Först var det bara äckelhosta, men nu är det hela kittet. Fick honung av A-M på jobbet igår, det är både gott och nyttigt för hostan. Tack! Senare, när jag gett upp jobbet och gått hem, fixade Jennie hostmedicin (på nappflaska ;)) och filmer. Fick låna hela Milleniumtrilogin och så tecknat av albin. Har EN film kvar. har sovit väldigt mycket både igår och idag. När jag väl känner att jag får en gnutta energi så gör jag av med den, typ plockar undan, diskar.. Efter det är jag dö-slut och somnar stenhårt. Gah. ikväll blev jag däremot så glad. Låg här i soffan, febervärk, yr, hostig och öm i hela kroppen. Kände ungefär att botten var nådd när jag hör nyckeln i min dörr! Min malin kom med snorpapper, vaniljyoggi och halstabletter. Det bästa? Att hon känner mig så väl att hon vet att 1: endast Serlas papper duger för damen. 2: vaniljyoggin tog hon den jag faktiskt var sugen på när hon ringde imorse. 3: läkerol salmiak, vad annars? Tack. Jag popcorn dig, lilla fina! Små små saker som gör då mycket! (hon ringde nämligen imorse och frågade vad hon kunde göra, om jag var sugen på nåt, det enda jag kunde komma på var yoggi) :)

1 kommentar:

Elina sa...

As drygt att vara sjuk! Slöseri med dyrbar tid man kunde lagt på annat ;)