lördag 14 januari 2012

Det kommer så mycket roligt ur denna lille munnen..



Det kommer så mycket roligt ur Albins lille mun med jämna mellanrum! :) Igår var han med mig när jag sminkade av mig på kvällen, och han bara stod och stirrade på mig i spegeln.

Albin : Du ser tokig ut.
Jag : Utan smink menar du?
Albin : Ja. Varför tog du bort det?
Jag : För att man inte kan sova med smink. Men du har ju sett mig utan smink miljoner gånger!
Albin : TA PÅ SMINKET IGEN!
:)

Senare på kvällen när det var dags att sova säger han med en suck..
Albin : Ja, då ska man jobba igen på måndag.
Jag : Jobba?
Albin : Mm.. Idag har jag vart ledig, och imorgon är jag ledig - men på måndag ska jag jobba igen.
Jag : Och vart jobbar du, om man får fråga?
Albin : Med mina arbetskamrater! Och fröknarna!
Jag : Du ska på dagis, menar du?
Albin : Neeej, jag ska JOBBA!
Älskar dig, lille plutt.. :)

1 kommentar:

Jennie sa...

Han är ju tooooksöt den lille godingen ! :)

Javisst är det så finaste du , att det är lättare för andra att älska än när man älskar sig själv . Jag har verkligen märkt det ! ;)