måndag 9 maj 2011

Extas!

Halleda. Ibland får jag en sån där känsla av att jag är så himla snäll, särskilt mot mina syskon. ;)

Min lillebror gillar att åka bräda, och en av förebilderna är ju givetvis Tony Hawk. Tony Hawk - en av världens mest kända skateboardproffs!
Så häromdagen sa Susanne på jobbet, hälften allvar hälften skämt :
- Tony Hawk kommer till Linköping den 14, ska vi dit?
- Haha, visst..
- Ärligt, hur coolt hade inte det varit?
- Jo.. I så fall hade jag smugglat med mej min lillebror.

En stund senare, på lite mer allvar :
- Allvarligt, kan du inte kolla med din mamma om du får ta med han? Så åker vi?
- Allvarligt, hon släpper aldrig iväg honom..

Jag ringde mamma, som tyckte att det hade varit en jävla upplevelse för det lilla livet, men som sagt.. Skulle hon våga släppa iväg sin 12-åring 30 mil ifrån henne? Jag har trugat, och jag har förklarat hur stort detta är, och att jag är en vuxen människa som kan ta ansvar.. ;) Hon fick ett par dagar på sej att fundera, och i lördags bestämde hon sej för att låta honom åka. Jag ringde upp min bror, hysterisk och sa vad som skulle hända.

- Vad ska du göra på lördag, lilleman?
- Jag vet inte..
- Jag vet. Du ska med mej till Linköping!
- Linköping? Ja, det kan jag väl.. Är det långt dit?
- Tony Hawk kommer dit, och du ska med. Jag har redan pratat med mamma.
- TONY HAWK? DEN RIKTIGA TONY HAWK?
- Den riktiga Tony Hawk. Vad säger du, är du med?
- JAAA!!
*Ett litet glädjetjut* är värt att tillägga med. ;)


Underbara, fina Isaac. Jag tror att du kommer få en upplevelse på lördag som du aldrig kommer glömma. Hade jag fått erbjudandet att som 12-åring få se Courtney Love live så hade jag dött lite inombords, i en positiv bemärkelse.. ;)
Okej, han kanske inte avgudar Tony Hawk som jag avgudar Courtney Love, men ni fattar. Det är ju ändå en liten idol i Tony Hawk, liksom. Alla vet vem han är.
Det känns bra att göra såna här saker. Kanske inte var så dumt av mamma och Håkan att dra till med ett litet sladdbarn? Se - bara positivt!
Bortskämda unge.. ;)

Inga kommentarer: