lördag 26 februari 2011

Pesten är borta!

Jag : Mamma, vill du ha hem mej idag? Snälla..
Mamma : Nej, helst inte!
Jag : Amen mamma! Jag är så rastlös!
Mamma : Vinterkräksjukan, hjärtat.. Då bör man hålla sej ifrån folk i 48 eller 72 timmar.
Jag : SJUTTIOTVÅ timmar? Fattar du hur länge det är?!

Efter en timme och 52 minuter när vi hunnit avverka en massa andra samtalsämnen..

Jag : Men jag KAN inte ligga still och glo när jag inte känner mej sjuk!
Mamma : Du får titta på så många filmer att det sprutar ur öronen på dej, helt enkelt. Du kanske kan komma imorgon?
Jag : Kan ni lämna Super Mario då? Så har jag nåt att göra.
Mamma : Ja.

Tack. TACK! Nu ska jag städa. Det enda jag känner är en aning feber. Pesten är alltså borta, det är grönt.
Det jag är mest bitter över är att myskvällen med Tobbe, Hampus och Angélica är som bortblåst.. Men det är redan ombokat och klart, så myskväll ska det minsann bli!

Inga kommentarer: