torsdag 25 november 2010

Ett jävla gnäll!


Ja jag är fullt allvarlig när jag säger att jag älskar detta väder! Jag vaknar på morgonen och tittar ut och känner ett lyckorus genom hela kroppen! Jag älskar snön, jag har alltid älskat snön!

Jag tycker också att det är drygt att man är så kall när man vaknar, och att det emellanåt är så kallt om fötterna att det känns som att tårna ska trilla av. Det är jättedrygt! Eller att tågen ställs in en gång i kvarten, det är drygt.

Men vädret.. Nej, vädret älskar jag!
Jag hatar folk som gnäller. Flytta kanske? Detta är ju bara början, det vet ju alla! Ingen är så lycklig som jag att det gick så snabbt från första fallna flingan tills den la sej.
I februari, mars gnäller till och med jag om snön är kvar. Och det är för att då vill man ha vår, för att vintern har varit lång. I november finns det ingen anledning att gnälla. Bara att ta på sej pälsmössan och ge sej ut till det underbara! :)

Inga kommentarer: