fredag 27 augusti 2010

Bet av en tand. Igen.

Jaa, då var det dags igen - som jag väntat! Nu har jag bitit av en tand, återigen. Har ju undrat när detta ska ske, det var ju trots allt ett tag sen sist.
Nej, jag har inte alls väntat på detta, trots att jag vet att det kommer hända. Mina skit-tänder är tunna och klarar inte av nånting! Det har tandläkaren konstaterat för länge länge sen! Jag gnisslar dessutom tänder när jag sover (tydligen) och detta sliter på dom, och gör dom ännu mer tunna. För övrigt är jag väldigt petig med min hygien, munhygienen är jag extra noggrann med! Och jag stoppar inte i mej onödigt mycket socker heller för den delen. Så det är inte det att jag inte sköter mina tänder, för det gör jag. Men vad ska jag göra åt att jag har tunna tänder? Hade bettskena när jag sov förut, och den älskade jag! Har aldrig sovit så bra som med den! Nu är det ju så att jag dessutom fått en visdomstand, så bettskenan passar inte längre. Och jag bara vägrar betala upp till 6000:- för en ny. V-Ä-G-R-A-R!

Jag tror att det är hälften lagning, hälften tand som jag nu bitit av. För det bör vara samma tand som jag bet sönder sist. Denna gången har jag ett jättehål, så minst halva tanden lär vara av. Vet ni hur jag bet av den? Stoppade in ett vanligt jävla Stimorol-tuggummi, tuggade två tuggor, sen sa det PANG!
Hata, hata! Tänder kostar pengar, och jag är inte glad att lägga mina pengar på tänder, såvida jag inte får guldtänder för det. Och det får jag ju inte.
Kanske ska passa på att dels laga de två små hål jag känner att jag har, fixa den trasiga tanden som jag nyss bet av, och dessutom be dom fixa så att min ena huggtand blir guld. Nåt fint ska jag väl få ut av detta?

Inga kommentarer: