onsdag 21 juli 2010

Och så lite kaffespill..


Och så häller vi lite kaffe över databordet, sen är jag nog klar med dumheter idag! Åh..

Får invänta att tvätten är klar, sen gör jag nog bäst i att inte vara i närheten av "farliga" grejer mer idag..

Jag har ju Breaking dawn (Twilight, bok fyra) på ljudbok nu, fick av Ann-Sofie. Och så har jag lagt över det på mobilen, vilket är lite farligt. Eller inte farligt ordagrannt, men jag glömmer liksom bort tid och rum.
Så sitter man på tåget klockan halv sju på morgonen.. Och så kommer konduktören. Och jag varken ser eller hör.
Så hade jag sagan i gång när jag kom till jobbet idag, jag ville inte bryta mitt i ett kapitel, trots att jag läst allt förut. Så jag tänkte att jag kunde lyssna klart. In my ass! Det kan man inte, haha, det är nog enda gången jag inte kan göra två saker samtidigt.

Och så sitter man på tåget hem. Man är trött efter en lång dag. Så kommer kapitlet där Edward och Bella ska ligga. ;) Och jag kommer på mej själv med att sitta helt och hållet i min egen lilla värld och flina för mej själv.. Folk går förbi, och jag sitter bara och flinar. Pinsamt..
När jag hoppade av tåget stängde jag inte av, utan jag lät boken rulla medans jag gick till Willys. Och jag kom på mej själv med att jag var halvvägs över övergångsstället utan att ens titta mej för! I affären glömde jag hälften av det jag skulle ha..

Jag måste sluta lyssna/läsa det när jag är bland folk, det är inte nyttigt! Lika svårt som det är att stänga av filmen mitt i, (det gör man ju bara inte) eller att lägga ifrån sej boken när man väl har börjat läsa - lika svårt är det att trycka på stopp-knappen när man väl börjat lyssna! Sista boken med - det är ju där allt händer!
Älskar avslutningen på världens vackraste saga! :)

Inga kommentarer: