torsdag 27 maj 2010

Två saker till innan jag lägger mej..

Måste bara klämma in ett par grejer :
En sak som jag har gått och retat mej på hela gårdagen och denna dagen (jaa, jag har svårt att släppa saker..) är att igår när jag var på väg till jobbet så sitter det en mamma och en pappa i 40-årsåldern på en parkbänk.. Med sitt lilla barn i vagnen, ungen kan väl vara ett halvår på sin höjd. Och båda föräldrarna sitter och röker. barnet. Verkligen i ansiktet på ungen. En stund senare tar mamman upp ungen i famnen, fortfarande med cigaretten i munnen, och andas ut all rök på bebisen.
Varför inte lika gärna sätta in cigaretten i munnen på ungen och låta barnet röka själv då, liksom? Sånt stör mej som fan! Jag säger inte att man är en sämre föräldrer för att man röker, men varför måste man bolma ungen i ansiktet för? Varför röker föräldrar inomhus? "Vi röker bara under fläkten.." Det spelar ingen roll, för det är inte barnet som väljer att röka - passiv rökning är fan skadligt det med!
RÖK för fan, men rök inte ner en stackars liten bebis!

Det var ett, nu kommer nummer två :
Var det nån mer än jag som läste Sydöstran? Jag behöver väl knappast säga vilken artikel jag syftar på, men jag kan säga att jag blir så satans arg att jag ser rött när jag hör eller ser sånt!
Jag säger bara såhär : Hade jag varit mamma till det utsatta barnet hade det förmodligen fått förödande konsekvenser, jag hade gått bananas och det är jävligt milt uttryckt!

Mobiler och datorer är en enkel och vidrig genväg för mobbning, förtryck och hot. Jag hatar att allt sånt som jag hatar blir lättare och lättare att utföra ju längre fram i utvecklingen vi kommer.

2 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Ja stör mig oxå på alla jävlar som inte fattar att barnen inte valt & röka ... ett slag i fajjan kanske skulle hjälpa ?? i så fall e ja på ...

Jennie sa...

Haha , förlåt nu om detta kommer liiiiiiite liiiite olägligt . (Håller förövrigt med dig om att man icke ska bolma på en liten bebis )

Men kolla in denna länken asså !!!

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7201230.ab?sms_ss=facebook