söndag 25 april 2010

Bläää!


Gick in på Cdon.com för att äntligen beställa hem filmen "Sid & Nancy", eftersom jag har letat efter den sen jag var typ 14 och Alexandra fann den på Cdon för ett tag sen! Boken heter "Inte som andra döttrar" och är nog den bästa bok jag nånsin läst!
Jag har verkligen letat efter filmen, för jag har läst boken ungefär sju, åtta gånger och jag älskar varenda sida av den!

Rekomenderar verkligen alla att läsa "Inte som andra döttrar". Filmen "Sid & Nancy" är gjord på boken som är skriven av Nancys mamma. Den är verklighetsbaserad, och vidrigt bra! En förvirrad stackars liten flicka med ett märkligt beteende som i tidig ålder dras in i en värld av punk, droger och skit. Föräldrar som slåss för att få hjälp till sin dotter, men som inte blir hörda. När flickan är 21 år hittas hon mördad, och kort där efter kunde man konstatera att flickan led av schizofreni. Riktigt bra bok! Läs den.

Nu när jag väl tog mej tid att besälla hem filmen (som jag inte ens har sett än) för endast 59:- så finns den inte! Jag blir så jävla irriterad.. Fick fylla i min mailadress så att de mailar mej när den finns att köpa igen. Det är ju inte så att den är slutsåld direkt, den har liksom existerat sen typ 80-talet, och aldrig, såvitt jag vet, varit särskilt populär.
Kanske i stundens hetta, men inte nu. Åh.. Skulle ju så gärna vilja ha den! Courtney Love har en biroll i filmen med, det lär ju inte göra den sämre direkt. :)
Skulle även klickat hem Royals CD, men det får jag ju avvakta med det med, eftersom jag tycker att jag kan ta det samtidigt som filmen.

Läste förresten ut den fjärde och sista boken i Twilight-serien häromkvällen, och snyftade som ett litet barn.. ;) Nu ska jag ta tag i att läsa ettan och tvåan med. :)

Nähä. Virusrutorna fortsätter poppa upp. Och datorn är som ni förstår fortfarande på. Får stänga ner och låta den vara nu. Jävla skit-internet!
God natt.

Inga kommentarer: