söndag 28 februari 2010

Underbart!

Okej, gårdagens shopping var den bästa shoppingdagen på länge! Jag fick det mesta som jag ville ha inhandlat. Och lite till. :)
Jeans, nya leggings (med nitar längs låren, så snygga!) min efterlängtade kofta med puffärmar, tröjor, nagellack, en ny scarf..
Presenter till Alvin, Tobbe hjälpte mej att välja ut de absolut hetaste Adidas-pjucksen till Alvin, så han kommer såklart vara snygg inför dagisstarten! :)
Hann med en fika på chailatte och bebisgos, med Malin, Charlie, Anne och Lukas. Mysigt!

Bion då.
Vi åkte hem efter shoppingen, Tobbe och jag. Egentligen har jag lovat Tobbes lillebror att vi skulle se Shutter Island, så jag ringde honom och meddelade att vi skulle gå. Han var på! När vi kom hem skulle vi kolla biljetterna till 21-föreställningen. De var slut. Panik, klockan var kvart i sex och den tidiga bion började klockan sex. Ringde Johan som fick köra oss in i ilfart. Vi hann. :)
Jag blev dock ganska besviken på filmen. Tycker att trailern är helt missvisande, för jag trodde att detta skulle vara värsta skräckisen! Handlingen var bra - men kom inte och säg att det ska vara en skräckis, för det är helt fel. Men själva filmen var helt okej, inte mer. :)


Kan omöjligt bara vara jag som har tolkat trailern som att den skulle vara ruskig!

Och idag vaknade jag klockan ELVA av att Tobbe hade solen över hela sej och jag blev bländad av honom! ;) Kan inte vakna på ett mer underbart sätt!
Det är sjukt hur vädret påverkar mej - jag känner mej tipptopp idag när solen tittar fram! Har rotat fram mina favvis-solbrillor med, för det känns som att det är läge för det! :) Skinnjackan kan nu användas, för särskilt kallt är det inte heller.
Åh, vad jag älskar våren - hoppas innerligt att den håller i sej nu!

Tobbe : Vad önskar du dej när du fyller år, hjärtat?
Jag : Jag vet inte..
En stund senare hittar jag honom i soffan, sitter och bläddrar i "Trendbibeln" från Elle.
Jag : Letar du inspiration?
Tobbe : Alltså, detta är inga billiga grejer..
Jag : Nae, men så är inte jag särskilt billig heller!
Tobbe : Sant.. :)
:)

Kan meddela att av pappa och Malin önskar jag mej en dammsugare, och av Tobbe vill jag nog ha nåt i kläd/skoväg - av alla andra : SHOPPINGPENGAR. Tack. :)

1 kommentar:

elina sa...

Jag har oxå uppfattat den som skräckis typ..Hallå??? namnet med liksom..Vill se den..