söndag 24 januari 2010

Jag läser bok.

Bild lånad från Google.

Linda Skugge-boken som jag köpte häromdagen är vansinnigt bra, rolig, intressant, underhållande - jag har jättesvårt att lägga ifrån mej den och sluta läsa.
Säger hon som inte ens läser i vanliga fall.
Det måste som sagt vara en bok där jag blir lockad redan av titeln för att jag ska fastna, och det gör denna. Det är ju inte det att jag inte gillar att läsa, för det gör jag. Jag är bara så jävla otålig, och anser inte att jag har tid att vänta tills boken kanske blir bra. Då struntar jag hellre i det!

Men denna boken är bra!
Hon skriver om allt det som jag vill läsa, de allra viktigaste sakerna, enligt mej.
Allt som i en enda lång krönika. En riktigt bra krönika!

Exempel ett : Varför "får" småpojkar pilla sej på snoppen? När småflickor pillar på snippan så är det "äckligt"? På vilket sätt skulle det vara mer äckligt att flickor pillar på snippan än när pojkar pillar på snoppen?
Hon skriver om allt som är viktigt.
För det vet ju alla - att såna här egentligen självklara saker måste vi vuxna se till att ändra på. Det är inte barnen som bestämmer att Kalle får pilla på snoppen, men Lisa får inte pilla på snippan. Det är dom vuxna.

Exempel två : Tidningsrubrik : "Kvinna våldtogs i tre dygn." Hon skriver att det egentligen borde ha stått "Man våldtog kvinna i tre dygn." Rätt!
Det är faktiskt såna där "småsaker" (som många anser att det är) som har sån jävla stor betydelse, faktiskt!

Sverige är inte jämställt. Inte på långa vägar.
Den som säger det ljuger.
Antingen är det brist på kunskap eller är det brist på hjärnceller.
Den dagen Sverige är jämställt har kvinnor samma lön som män som utför samma arbete, kvinnor blir inte förvandlade till objekt hur som helst medan männen tar för sej, homosexuella får adoptera barn.. Finns hur mycket som helst!
Det är lögn att säga att Sverige är jämställt. Det är bara till att putta bort problemen.
Det man däremot kan konstatera (utan att vara överintelligent) är att Sverige har på tok för många idioter.

Inga kommentarer: