onsdag 27 januari 2010

Inget kul väder, alls..

Jävla skit-snö-oväder!
Fram tills har det legat som vitt puder på marken, med lite snövallar längs med trottoaren som mest. Isgator, men inget mer.
Nu vräker det ner, jag ljuger inte om jag säger att det är nästan två decimeter på vissa ställen!

När jag (äntligen) gick från jobbet så kom jag knappt fram, mina skor fylldes ganska snabbt med snö och väskan likaså. Den är dyngsur invändigt.
Att inte räkna med sånt väder gör att man tar på sej klackarna på morgonen, och jag insåg ganska snabbt på hemvägen att det var stenkört.
Tur att tåget var försenat, annars hade jag inte hunnit.

Har en hel del i mitt huvud just nu dessutom känner jag, det snurrar..
Tvättar.
Ska slänga ihop en kycklingsallad lite snabbt med, för jag är vrålhungrig. Tur att sallads-trams-veckan snart är förbi, för jag kommer förmodligen tillåta mej själv "riktig" mat redan i helgen.

På återseende!

Inga kommentarer: