onsdag 20 januari 2010

Från åskmoln till solstråle.

Det tog en kvart att gå från ett åskmoln till solstråle.
Först så slänger Jennie upp det säkra mens-kortet. Rödvin, choklad, Vänner och mys under filten. Efter mycket om och men gick jag med på det.
Fick mat i magen, choklad i magen, vin i magen, Vänner TV:n och mys.

Sen har jag vart extremt sugen på att se Fucking Åmål sen ett par dagar tillbaka. Tack vare Emma. ;) Eller nej, tack vare mej - men vi halkade in på den häromdagen och nu sitter jag bänkad och tittar.
Jag älskade denna filmen när jag var typ 12, min pappa tog med mej och Alexandra på bion. Jag var helt såld, jag älskade den, jag älskade den länge länge efter det.
Idag är man inte lika såld, den är ju fjortis, haha, men samtidigt så måste jag erkänna att jag älskar den lite grann nu med. :)
Man kan varenda replik. :)

Bild lånad från Google.

Och så hittade jag Linda Skugges bok "Akta er killar, här kommer Gud och hon är jävligt förbannad!" Jag har aldrig tagit mej för att köpa den innan, men nu slog jag till! Gillar Linda Skugge, hon är cool.

Som grädde på moset ringde min fina underbara papi ikväll. Enbart för att meddela att han och Malin har världens bästa film som ligger och väntar där hemma på moi. ;) Och för att höra min ljuva stämma, som han brukar uttrycka det. :)
Känns skönt att det finns folk som tänker på mej, till och med folk som tänker på mej i första hand. Ibland behöver jag få känna det lite extra.

Älskar dej, min fina pappa!

Jag gick från åskmoln till solstråle.
Kanske kan somna gott ikväll.

3 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Hon e bra den där Jennie !!! bjuder alltid på mat, ska bjuda hem henne snart & bjuda igen för allt smaskigt ja satt i mig hos henne =) hoppas att livet leker & att du kelar mycket med lillebror Kram

Anonym sa...

Skönt att du blev den solstråle du brukar vara, till slut! :) Akta dig i backarna, annars måste ju jag flytta in på heltid och ta hand om min invalida syster ;) Älskar också papi. Och dig! Puss Ale

Jennie sa...

Vilken tur att du lyssnar på mig ibland då ;) Blev så glad när du beslutade dig för att komma, var verkligen sugen på dig! Pussen