söndag 24 januari 2010

Avatar!

Tanken var att jag inte skulle sätta igång datorn när jag kom hem, men jag är ändå inte så trött så då kan jag lika gärna stanna uppe och recensera Avatar.

Jag gillade den! Det gjorde Susanne med.
Häftig film, väldigt annorlunda.. Och så coolt gjord! Jag gillar när det finns en tanke bakom det hela, och när de mixar verklighet med fantasi.
Det hade varit ännu mer grymt att se en sån här film i 3D, fast då hade jag väl spytt rätt ut förmodar jag, haha!
Jag är makalöst höjdrädd, och jag fick ett otäckt sug i magen av att se denna filmen på det "vanliga" sättet. Kanske var tur att det inte var 3D? :)
Summan är alltså att den var bra. Inte bra som Twilight, inte på långa vägar! Men bra! :)

Bild lånad från Google.

"Jag vet vad du gjorde förra sommaren" rullar på TV.. Jag kan inte fatta att man tyckte att den var bra! Jag och mina vänner tyckte det i alla fall. :)

Vi älskade att sätta på antingen den eller Scream när vi var ensamma hemma! :) Vi var livrädda, uppspelta och gjorde allt för att skrämma upp varandra!
Jag har alltid varit sån, när jag tänker efter..
Jag älskar panikkänslan av att bli riktigt skrämd, samtidigt som jag hatar det!
Jag älskar filmer som får hjärtat att slå lite hårdare, filmer som får mej att bli livrädd och som får mej att aldrig vilja sova ensam mer!
Det finns filmer som skrämmer mej , dock. De flesta filmerna skrämmer mej inte ett jävla dugg egentligen, kan tycka att det är lite scary i stundens hetta men inget mer. Eller kan det bli så att jag inte upplever filmen otäck överhuvudtaget förrens jag är helt ensam.. Jag är ju mörkrädd också! :)
Psycho, The shining och Besökarna.. Det är filmer som fortfarande får mej att bli världens mest paranoida människa!
"Jag vet vad du gjorde förra sommaren" är inte en sån film! :)
Det var det, för tio år sedan.

2 kommentarer:

martin das päron sa...

den var som jag sa..lite "puckohontas"? men rätt ok endå..

elina sa...

Men det är ju inte ånga filmer som är lika bra som twilight ;) men avatar va väldigt fin, helt klart sevärd..

Du, måste ändå säga att jag håller med jennie lite..(fast jag va ett twilight fan innan er så jag har FATTAT ;) men jag tyckte med att det skulle varit lite mer kärlek i filmen =)