torsdag 19 november 2009

Först : Middag!

Ner med lite mat i magen, sen ska jag och Albin chilla lite i soffan innan läggdags.

Läste förresten i Metro på väg hem, att ni vet han den danske idioten som flög ut på plan och skulle slå domarn på truten i matchen mellan Sverige och Danmark nån gång under 2007? Han har suttit inne i 20 dagar, och nu ska han få böta nära 1,2 miljoner svenska kronor. EN KOMMA TVÅ MILJONER!
Vet ni vad man får när man våldtar nån? Man kan komma undan med sex månaders fängelse, ibland är det är det till och med lindrigare, det kan vara så illa att man klarar sej med tre måndader. That´s it.
Jag kommer att återkomma sen, med om vad jag tycker om detta, att en våldtäkt kan ge typ tre till sex månaders fängelse, när offret har fått sitt liv förstört.
Jag kommer att återkomma om det.

Först : Middag!

1 kommentar:

Elina sa...

Jag såg en dokumentär med den killen..Jag tyckte faktiskt lite synd om honom..helt sjukt att han ska få böta dom pengarna för en dum "fyllegrej"..håller med dig.. istället borde de faan skärpa straffet för alla andra äckliga brottslingar..