tisdag 27 oktober 2009

Vaccin eller inte?

Helt fantastiskt att folk kan svara på frågor om jag ska vaccinera mej eller inte! (Är det inte bara bättre att ta det säkra för det osäkra och säga att jag ska göra det?)
Ena hälften säger att jag MÅSTE, andra hälften säger att jag inte behöver oroa mej. Mycket liv för ingenting.
Men så tar jag äntligen mej i kragen och ringer "upplysningen" och frågar om jag klassas som riskgrupp eller inte.
"Svårt att svara på.."
Jag har bronkit, kronisk bronkit/astma. Men om jag inte har gått på daglig medicin varje dag i minst tre år så ska jag inte oroa mej.
Nähä? Tänk om jag får svininfluensan och blir assjuk? Äh, jag fattar ingenting om jag ska vara ärlig. Jag slipper helst ta skiten. Men jag är ju samtidigt rädd att bli dösjuk..

Alltså - vaccin eller inte?




Inga kommentarer: