fredag 18 september 2009

Kärlek. <3

Johan och jag har haft lite mys ikväll. Vi bestämde oss för att dela en pizza istället, och när vi var på väg ner mot pizzerian mötte vi Jennie och Albin. Alltså, detta barn.. Han har nånting som gör att hela jag smälter.. Det räcker med att han tittar på mej med sina stora fina ögon, så smälter jag. Eller om han klappar mej på kinden, som han så ofta gör - då smälter jag. Eller när han kramas hårt och lägger ner huvudet på min axel och säger "Mm, Kakisch.." smälter jag!
Men idag gjorde han nåt så sött.
När vi hade kramats färdigt och skulle skiljas åt, och när jag trodde att jag var färdigsmält, så ropade jag "Ring mej nån dag, så leker vi Albin!" Han nickar och går iväg.

Tio minuter senare ringer min mobil. Det är Albin. Vi pratar i säkert tio minuter, om allt och ingenting.
Han pratar om vad det är för reklam på TV:n, vad han har hittat på under dagen, att han är en stor pojke nu..
Jag smälter då. När jag inser att han är en stor pojke, att tre år har gått så vansinnigt fort. Att han själv säger till sin mamma att han vill ringa till Kakisch för att prata om TV-reklam, vad han gjort under dagen och att han är en stor pojke.. Mina fina stora pojke!
När vi lagt på tar det två minuter till, sen ringer han igen. Han glömde säga "puss puss" innan vi la på.
Har jag sagt hur mycket jag älskar detta barnet? Obeskrivligt!

Liten Albin..

- stor Albin. <3