tisdag 22 september 2009

Bebis, vart är du?

Har mat på spisen, var ute och gick en promenix med Jennie och Albin bort till affären. Idag blir det kycklinggryta med kokosmjölk, lime, grädde, morötter och purjo! Ris till det. Mumma! :)

Min fina kusin Jennie ska ju föda barn vilken dag som helst, och det märks att det börjar närma sej nu (skulle varit här om han hade varit punktlig, men nej nej.)
Jag skickar allt oftare SMS, jag vill att bebi ska ut nu!
För när bebi har kommit, och när de har kommit in i rutinerna ska jag sätta mej på första bästa tåg till Emmaboda, mysa och pyssla om både modern och det lilla nyfödda barnet. :) Det ser jag fram emot!

Alla har ju hört att det finns "knep" för att få igång det hela.
Idag lurade Lotta i mej att man skulle dricka/äta en matsked olja var tredje timme. Tydligen ska detta ha någon laxerande effekt, och när man väl sitter där ska ungen vilja komma ut. Låter mycket märkligt i mina öron, men testa kan man ju tyckte jag.
Så jag sa genast till Jennie hur hon skulle bete sej för att bebi ska komma ut. Och hon sa att hon var villig att testa, så länge det inte har någon laxerande effekt. ;) Jag kunde ha ljugit, men jag sa sanningen (eller den sanningen som Lotta säger, i alla fall. :))
Hon har testat under dagen och jag har på känn att han är ute imorgonbitti.

Eller är det önsketänkande! :) Spelar ingen roll, ut ska han ju förr eller senare.
Love you! :) Och se till att få ut den där lille nu, så att vi får gosa bebis! :)


Jennie som liten. :)

3 kommentarer:

Jennie sa...

inte jättelaxerande effekt direkt kanske . Men lite kanske, inte bebi-utdrivande inte heller verkar det till , kanske händer ngt under natten , vi kan ju hoppas .

Puss my love !

Anna sa...

Haha......skrämmande att vissa inte är mer pålästa än så då det gäller graviditet. De på förlossningen skulle skrattat ihjäl sig åt din korkade "teori".

Bibbi sa...

Jaha, "fröken Anonym" har varit här också, fler än jag som tycker att den människan har problem!!!!??

Bra svarat, Agge. Tummen upp till dej.

Faster.