torsdag 27 augusti 2009

Trevlig överraskning.. :)

Idag när jag kom hem fick jag en glad överraskning!
Innanför dörren låg det en lapp från min hyresvärd, att han har fått in mycket klagomål på att det förs ett jäkla liv här ganska ofta.
Från och med september kommer vi ha en jour som cirkulerar här omkring området, plus att vi hyresgäster kan ringa den här jouren dygnet runt om det är liv i trappen.
Det bästa av allt? Det är att den som stör blir debiterad 1000:- om jouren gör en "utryckning"! Det är ju nästan så att man hoppas att grannens idiot till pojkvän ställer sej och vrålar i trappen, för då blir han fattig!

Är jag elak? Nej nej, rättvis.

Snart kommer Tobbe hem, då ska vi bort till affären och handla mat. Undrar om vi lugnt och sansat kan komma överens om vad vi ska äta till middag idag.
På lördag har jag i alla fall övertalat min lillasyster att komma hit och sova här och mysa. Har jagat henne hela veckan utan att få tag på henne. :)
Men idag fick jag fatt i henne, och hon ville mer än gärna komma. Så vi ska äta räkor, grekisk sallad, vitlöksbröd och massa oliver. Mys!
Förmodligen kommer mitt hem vara uppställt med målafärg överallt, men det får hon tåla. Frågan är om jag kommer stå ut när det bara är halvklart.. :( Om jag känner mej själv rätt blir det en hel del gnäll..
Detta kan vara den sötaste bilden jag har på Johan! Detta föreställer min runda säng, som jag vill ha från IKEA. När Johan och jag var på IKEA för ett tag sen, så ville jag att han skulle lägga sej i den så att jag på ett ungefär kunde mäta om Tobbe är för lång för den eller inte. (Tobbe tror det själv, nämligen, men det tror inte jag..) Så Johan slängde sej i sängen, jag slängde min handväska brevid - och fotade! Är han inte söt, så säg? :)

Inga kommentarer: