fredag 28 augusti 2009

Projekt Angeliqa - dag ett.

Hittils har vi kommui rätt långt. Det är bara köket och vardagsrummet kvar, resten är klart/halvklart.
Mamma, Håkan och Lilleman åkte för en stund sen, och Marie och jag har hållit på lite till.
Håkan är skiiiiiteffektiv, han har gjort två rum alldeles ensam, på mindre än tre timmar.. Jag hittade mej själv i köket med mamma och Marie, vi tog ett bloss och pratade skit. Glömde liksom av att vi har en lägenhet att renovera.. ;) Typiskt oss!
Men sen satte det fart, och det ser för JÄVLIGT ut här hemma! Alltså, med möbler mitt i rummet, målafärg every-fucking-where, skruvar dit, penslar dit..
Men rummen ser än så länge riktigt bra ut - det kommer bli perfekt!

Måste bara berätta nåt kul!
Först skulle Marie och jag försöka få isär mitt databord. Eftersom jag har ont om verktyg (läs; äger inga verktyg) så tänkte vi att vi plockar isär den med våld. Det gick mycket bra! :)
Sen skulle vi upp på vinden (och jag tycker den är jävligt läskig, har alltid tyckt) och så hade vi lampan tänd i trapphuset. Plötsligt när vi står vid vindsporten så hörs en jättesmäll och lampan släcks..
Det var längesen jag blev så jäääävla rädd. Jag slängde mej ner för trappen, utan att se ett dugg - haha. Marie "gav upp" och satte sej ner och höll krampaktigt i en roller hon hittade på golvet. Sen öppas en av dörrarna, alltså en granne som förmodligen ville jävlas lite. Han skrattade åt oss. Jag trodde Marie skulle sparka honom, hårt - i skrevet. Men nej. :)

Nu har även Marie åkt hem, så nu ska jag ta ett tag till. Ska nog sätta på en kanna kaffe och måla badrummet en gång till.
Blir sovning på soffan ikväll.

Möta upp mamma och Håkis imorgon klockan tio - då fortsätter projekt Angeliqa.
Jess - har glömt ta förebilder, men du kommer få EFTERbilder, jag lovar.. ;)

Inga kommentarer: